måndag 25 juni 2018

Sicket pack

Jag är inte riktigt överens med den här tröttheten som slår till mycket fortare än vanligt, det gör att allt tar så lång tid och jag är något av den otåliga sorten. Idag har jag hursomhelst packat fyra lådor med kökssaker, det låter så futtigt men det tog verkligen flera timmar. Alla små koppar och fat som måste slås in i papper och placeras varsamt i lådorna, suck. Jag tog även en promenad för att fixa ett par ärenden, och passade samtidigt på att äta en frukost nummer två på ett café i Majorna som har så otroligt goda surdegsbröd med sesamfrön på. 

Nu vilar jag kroppen samtidigt som bebisen vaknar och gympar runt i magen. Jag har två otvättade fönster kvar som gäckar mig, får se om jag orkar ta tag i det ikväll. Är det inte irriterande när man har fixat med jättemycket och så syns det liksom ingenstans? Känns lite så eftersom det är minst lika rörigt som innan jag började packa ner köket. Igår kändes det som om vi var i fas med packningen men nu vete sjutton.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...