tisdag 17 januari 2023

Tisdagig tisdag

Dagen började med en sjukanmälan och slutade med vab. Kanske inte så konstigt att det blev något tjafsig stämning vid läggningen, av alla inblandade. Innan dess lyckades vi ändå med konststycket att äta en "ny" soppa som båda barnen vågade smaka på, den ena åt till och med två portioner, så man får väl se dagen som lyckad trots allt. 

Vad säger man om en tisdag i januari? Den här månaden känns så ofantligt lång och än är vi bara halvvägs. För att inte deppa ihop av alla sura miner kan jag lista tre saker jag ser fram emot:

- på lördag ska jag bada bastu med en finlandssvensk vän som nästan bor väldigt nära oss
- imorgon (om det inte blir mer vab) ska jag träffa två kollegor för ett heldagsmöte och gemensam lunch
- på onsdag eller torsdag rasslar det in en leverans med väldigt många boknyheter och det gör mig alltid lika pirrig

Vi avslutar dagen med en bild från igår morse och hoppas på en onsdag som inte är som en tisdag.

Inga kommentarer:

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...