fredag 26 april 2024

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänker på att skriva, men jag skriver också. Inte ofta, men tre recensioner har det hunnit bli nu, och det är skönt att låta en annan del av hjärnan arbeta med läsningen än den snabba, tipsformulerande delen.
En ny stammis tittar in i butiken då och då, vi läser väldigt liknande böcker och häromdagen sa hen ett ointresserat hej åt min kollega men sken upp som när jag tittade fram runt hörnet. Det är inte ett självgott smicker, vi har alla såna stammisar som liksom bara litar på just våra personliga tips, men det är väldigt mysigt när det händer. Kanske en av de roligaste delarna med att jobba i bokhandel.

Våren som knappt har börjat känns som vanligt kort. På måndag åker jag till Malmö över dagen, om ett par veckor åker jag till Stockholm, och sen är det nästan juni. Jag skulle vilja hitta något sätt att vara i våren och inte bara skynda igenom den. Kanske kan jag göra det genom att komma igång med joggandet, jag tog några försiktiga joggsteg i morse och det var skönt att känna att höften bar i alla fall för jättekorta intervaller. Jag vill tro att det är yogan, men vad vet jag. Kanske är det bara springlusten och våren.

Inga kommentarer:

Ner mot marken, upp mot himlen

Jag lunchar med J och vi hinner påbörja planering inför sommaren, planen är att åka tillsammans utan oäkta hälfter men med barn hela vägen u...