torsdag 14 april 2011

Ansökningsdag

Det slutna kuvertet är inte längre öppet. Det är fastklistrat med en salivsträng, ihoptejpat med tejp. Det står en adress på kuvertet, och en avsändare. Det slutna kuvertet innehåller en bunt papper. På pappren står det olika saker, som

att jag finns
hur jag finns
hur jag har funnits
hur jag vill finnas

Det slutna kuvertet är fullt av tid. Det förflutna är lika viktigt som framtiden, eller, hur det förflutna ter sig på pappret. Hur det kan nå framåt. 

Det slutna kuvertet är slutet, men saknar frimärke. Det är det enda som saknas, den lilla fyrkanten med svenskt motiv, kanske blommor eller landskap. Nu tar jag det. Nu går jag till butiken och köper ett frimärke. Nu är det inte mitt längre, det slutna kuvertet. Nu ska det bara öppnas, och kanske bli till något helt annat.

3 kommentarer:

Jessica sa...

Ooooh! Vill ha mail med mera detaljer om detta!

Temumriken sa...

Spännande spännande! Håller tummarna för att du ska få finnas som du vill.

Nina sa...

Spännande indeed, vi ska hoppas på det bästa.

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...