måndag 24 december 2012

En ännu godare jul

God Jul Nina önskar Nina

Ja, man får ge julklappar åt sig själv. Man får också slå in dem och skriva små kort åt sig själv, i alla fall om man firar julafton någon annanstans än hemma och utan sin familj. Fast nu överdriver jag dramatiken här. För mig känns det faktiskt som om julafton är på onsdag då jag åker hem, så ni behöver inte tycka synd om mig. 

Min julklapp till mig: ett halsband med ett par pyttesmå glasögon!
En annan julklapp till er, till mig och till många andra kan man ge genom att klicka på någon av länkarna här nedanför. Det finns många bra organisationer där ute men en som ligger mig extra varmt om hjärtat i Sverige är Ung Cancer, en ideell organisation baserad i Göteborg för unga vuxna cancerdrabbade. Organisationen fungerar framför allt som ett nätverk för unga människor med cancer, de ordnar diskussionstillfällen, stödgrupper och anhörigträffar. Eftersom det saknas en liknande organisation i Finland kan ni andra som har lust att ge bort en slant eller en gåva istället klicka på länken till Unicef. Men det går också att beställa saker från Ung Cancers webshop om man bor utanför Sverige.

Själv har jag bland annat beställt tygkassen "Det är okej att känna" som kostar 50 kr. Skitsnygg, praktisk och för ett gott ändamål. Jag kan också rekommendera "Fuck Cancer"-armbanden som kostar 100 kr och som tillverkas av frivilliga, flera av mina vänner och bekanta har exempelvis varit med och trätt armband. 


Hurra för bra organisationer som gör det så lätt för oss att bidra och God Jul!

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...