lördag 15 december 2012

Julrens

Rensning, rensning. Av badkarsavlopp (ja, det där jobbiga som finns bakom den jäkla plåten som smäller och smäller tills den lossnar), av hårdskiva. En nyårsritual kanske, jag vet inte. Vad jag vet är att det är väldigt julmysigt hemma hos mig just nu och att jag ikväll får besök av en kär vän från USA som jag inte har träffat sen jag bodde i London. Första gången vi pratade med varandra diskuterade vi Tolkien i tre timmar. Nästan alla andra gånger vi sågs bakade vi pizzaNi förstår att detta är ett besök värt att se fram emot.

Nu ska jag bara försöka kurera min migrän, misstänker att det inte var särskilt fiffigt att vara vaken i över 20 timmar i sträck igår efter mitt morgonpass / The Hobbit på bio / "På spåret" hemma hos Hanna. Nåväl. Migrän i julmysig lägenhet är faktiskt helt okej än så länge.

Hemma hos mig är det så juligt att man nästan storknar.

Inga kommentarer:

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...