tisdag 10 mars 2015

Samlat och splittrat

Tänker på

att det är som om man har gröna fingrar när man har planterat om några krukväxter, och att det nog är en illusion

att det finns en flik på SMHI:s hemsida som heter Algarkivet

att jag är full av beundran över alla som jobbar heltid och har ett förhållande och har barn och har fritidsintressen och hinner plantera om sina krukväxter

att det var två år sedan idag, att jag nästan inte vaknade den morgonen för jag hade nog inte sovit så mycket, att vi stod där vid spårvagnshållplatsen och han sa att nu börjar han snart frysa och så hoppade han på cykeln, att jag visste att det inte var sista gången jag såg honom, utan bara en av många.

Inga kommentarer:

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...