söndag 7 februari 2016

Kevin på film

Idag åkte jag skridskor för första gången på en himla massa år, på rangliga ben till en början (och på rätt så oslipade skridskor) men med allt stadigare skär efter en stund. Vet inte varför det är så roligt att skrinna. Det var kanske lite extra kul för att det skedde halvt inomhus (eller snarare under tak) så man slapp frysa om fötterna. 

Det är lite så här att jag inte riktigt orkar sitta framför datorn just nu, förutom på jobbet. Jag har ingen ro att surfa. Däremot läser jag desto mer så egentligen är det väl inget att klaga över. Jag har till och med inlett året med att föra bok över de böcker jag har läst, något jag aldrig tidigare har gjort. 

För tillfället håller jag och Cyklisten på och försöker se Dances with Wolves, den oklippta versionen. Haha. Den är fyra timmar lång. Men det är något med dessa Kevin Costner-filmer som är så underhållande. Knappt något innehåll förutom Kevin på en häst (se t.ex. The Postman eller Open Range) och inte sällan med en kvinnlig karaktär som mer eller mindre ber Kevin om att befrukta henne. Manus och regi: Kevin Costner. 

Där har ni en söndag i ett nötskal.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...