onsdag 11 maj 2016

Tillbaka till London

Det där som jag skrev om våren här nyligen? Glöm det! Ungefär en vecka senare blev det plötsligt över 20 grader och det var väl tur det för precis i den vevan skulle jag iväg till London där vädret var precis likadant.
 
Det var så fint att vara tillbaka och också en resa jag hade sett fram emot så mycket eftersom jag och mitt fenomenala resesällskap Hanna och Johanna hade planerat det hur länge som helst.
 
 
 
London var sig likt, det var till och med så att en massa små butiker och matställen fanns kvar trots att det har gått sex år sedan jag bodde där, det var lite kul att faktiskt på riktigt känna igen min gamla promenadväg till universitetet. Vår resa varade i tre dagar, och dag ett bestod av en lång promenad, bland annat genom Regent's Park vidare till Camden.
 
Krampaus under ett helt sjukt blommigt träd
 
 
Det var otroligt vackert överallt med blommande träd, snacka om bra timing! Stup i kvarten fick jag och Johanna stanna till och prata om meningen med livet medan Hanna stod i någon blomrabatt och sniffade på blommorna.
 
 
Men om man kort ska sammanfatta vad vi gjorde under resan var det 1) promenerade, 2) snacksade, 3) drack öl eller någon god torr cider, 4) gick in i mysiga affärer
 
 
Den godaste drycken drack vi på Brick Lane efter att ha promenerat lite för länge i gassande sol, jag tror aldrig att en dryck har smakat så gott som den här! Torr cider en varm dag alltså, I'm just saying.
 
Där på slutet av resan hann vi även en vända via Foyle's där jag som den tönt jag är sa till kassapersonalen "this is the best place in the world" och knappt fick ett leende tillbaka. Kunden har alltid rätt hörni!
 
Att sedan återvända till Göteborg och till över tjugo grader och sol var väldigt trevligt. Det känns som om maj kommer att gå helt sanslöst snabbt men om det fortsätter så här bra har jag verkligen inget att klaga på.
 
 
 
Hej då London!
 
 

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...