fredag 11 januari 2019

Fina dagar


Energin jag får av att sova mer än bara en timme i sträck om nätterna? Obetalbar! Det gör dagarna mer än bara uthärdliga, det går till och med att njuta. 

Tidigare i veckan var jag på ett infotillfälle om babysimmet vi ska börja på nu i helgen, det avslutades med en rundtur och titt på bassängen. Och det kanske är konstigt, men jag älskar verkligen lukten av klor. Jag mår så bra av att befinna mig i simhallsmiljö, kanske hänger det ihop med att jag hade en period i gymnasiet då jag motionssimmade flera gånger i veckan? Jag slappnar i varje fall av direkt. Förhoppningsvis kommer jag någon gång i framtiden att börja simma igen (utan bebis), det var så avkopplande.

Cyklisten är iväg och handlar mat och godöl tills ikväll, Lillcyklisten fortsatte sova efter att ha tupplurat i en timme och vaknat alldeles olycklig (han fick mat och somnade om), och det är fredag. Min hjärna är lite som en urkramad trasa, så jag har inte så många andra slutsatser att dra än att vi har det rätt så bra nu.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...