måndag 7 januari 2019

Sånt som kommer

Några saker som jag hoppas på och ser fram emot det kommande året:

Två bröllop! Ett nu i februari och ett i oktober. Sån bra grej att ha en del vänner som gifter sig på o-sommaren, i alla fall för oss gäster som får roliga saker att se fram emot hela året! Tycker det är så kul att gå på bröllop så folk får gifta sig precis när de vill, men trevligt när det sprids ut litegrann. Och, tänk att få göra sig fin, och typ ha smink! Det var inte igår.

Yoga och joggning. Alltså jag började ju göra lite yoga igen här innan jul, och var ut och sprang en gång med joggingvagnen, men sen kom en förkylning och den där hemska sömnperioden som bara förstörde alla mina molekyler, så jag får nog börja om igen sen när jag har fått några timmars sammanhängande sömn. Typ tre? Snälla Lillcyklist? Jag önskar i varje fall att jag ska komma igång snart, för denna ammande kropp är stel som en pinne.

Umeå Littfest! Jag har velat gå på den flera år i rad men eftersom det inte är det lättaste att resa mellan Göteborg och Umeå har det alltid runnit ut i sanden. Jag håller tummarna för att någon av alla mina (höhö) författarvänner ska bli inbjudna i år. Tänker mig Bokmässan-light på den sociala fronten i alla fall. 

Sommar med bebis. Eller egentligen det mesta med bebis. Men jag inbillar mig att allt är mycket roligare när man inte måste klä på en skrikande lite sprattlis en massa jobbiga vinterkläder, utan istället kan testa stoppa ner hans ben i havet och hoppas att han blir förtjust.

Alla andra bebisar som har fötts och som jag inte ännu har träffat! De är verkligen ovanligt många. Förhoppningsvis kommer jag att ha möjlighet att träffa några av dem.

Inga kommentarer:

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...