torsdag 29 oktober 2020

Två om dagen

Häromdagen tänkte jag att det kanske är rimligt att försöka jobba två timmar om dagen med uppsatsen. Efter att igår ha försökt jobba tillsammans med Minicyklisten som enbart ville sova på mig samtidigt som han kräktes lite åt höger och vänster känns det som... ja, kanske genomförbart. Min handledare sa sist vi pratades vid att hon uppskattade den arbetstid jag behöver för att färdigställa uppsatsen till en vecka, så förhoppningsvis kan jag sprida ut arbetstimmarna jag har kvar på de fyra veckorna som återstår innan vi flyttar. 

Den här förmiddagen gick åt till diverse ärenden, varav ett var väldigt glädjande: Lillcyklisten har fått förskoleplats i Göteborg. På en ganska liten förskola med relativt små avdelningar. En stor sten trillade från mitt bröst! Ett par av förskolorna vi sökte till var nämligen organiserade med väldigt stora avdelningar, det kan säkert fungera jättebra det också, men i och med att vi ska riva upp hans hela liv känns det mycket tryggare (för mig?) att han inte kommer att vara omgiven av sextio utan kanske av tjugo andra barn om dagarna.

Inga kommentarer:

Iskall vår

Det finns inte så mycket att säga om februari, det var en månad som gick fort, den var bättre än januari (krävs iofs inte mycket för att lyc...