fredag 30 oktober 2020

Fredagskoma

En riktig tröttdag idag. Minicyklisten är fortfarande snorig om nätterna och sover inte så bra, inatt vaknade han dessutom vid fyratiden och kräktes ner oss båda, efter det sov jag kanske i en timme halvsittandes med honom på bröstet. Snaark. Men jag har i alla fall lärt mig att anpassa resten av dagen därefter, idag försökte jag inte ens få något gjort utan kollade tv-serier i nästan tre timmar medan Minicyklisten sov i min famn. 

Nu ska jag i alla fall försöka göra något av eftermiddagen och fixa en paj tills middagen och hoppas att jag antingen håller mig vaken tills dess, eller lyckas sova en stund. 

Jo, de kommande inläggen månaderna framöver lär vara bebisrelaterade, det är så det blir helt enkelt. Världen krymper när man är föräldraledig, på gott och ont.

Inga kommentarer:

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...