torsdag 6 maj 2021

Låtsas som att det inte regnar

Det regnar, det är ett lugnt vårregn, men jag är allt annat än lugn. Regnskyddet som följde med begagnade syskonvagnen är som en drake som måste dräpas. Jag slåss mot den varje gång det droppar och blir samtidigt galen på barnen visserligen sitter fastspända gormar av otålighet över att vi fortfarande befinner oss inne i förrådet och inte på väg mot förskolan. 
 
Det är mycket man inte behöver till sina barn. Exempelvis har jag den senaste tiden fått reklam på Instagram för någon slags benvärmare/strumpor med halkskydd som man ska trä på bebisens knän så hen kan krypa bättre. Herregud sånt fjanteri. 

Ett regnskydd till barnvagnen som inte gör att man åldras fem år varje gång man ska ut i regnet däremot? Det är en högst relevant produkt. Följaktligen gjorde jag det enda rätta när jag kom hem, finkammade först Tradera utan resultat och beställde sen hem ett nytt regnskydd för 299 kr. Alldeles för dyrt för en bit tyg och en dragkedja, men samtidigt ett pris värt att betala för min mentala hälsa.

Inga kommentarer:

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...