söndag 2 maj 2021

Patti Smith

 

Jag köper blommor, jag plockar blommor, jag vattnar blommor. Ser bin besöka pärlhyacinterna på balkongen. Plockar bort vissnade penséer medan jag försöker få Minicyklisten att somna i vagnen. Hur det plötsligt blev maj är en gåta men jag hoppas att det innebär färre förkylningar och varmare väder.

Jag försöker desperat klämma fram 1000 ord till i inlämningsuppgiften som ska vara inne om en veckan medan Cyklisten är ute med Lillcyklisten. Det går så där. Men på något sätt blir jag nog klar i tid. Något som är positivt med att plugga lösryckta kurser är att prestationskraven från mig själv är väldigt måttliga. Ett G räcker gott bara jag klarar kursen. 

Jag tänker på en vår i en annan lägenhet bara några hundra meter bort, hur jag satt på balkongen och läste Patti Smiths M Train. Jag har börjat prenumerera på hennes texter, det är en varm rekommendation. Hennes närvaro i min tankevärld gör mig lite mindre sträng och irriterad.

Inga kommentarer:

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...