lördag 18 maj 2024

En somrig vecka


Av någon anledning har blogger-appen börjat rotera alla bilder jag försöker lägga in, oavsett om de är tagna som porträtt eller landskap. Väldigt irriterande eftersom det är lätt att ta fina bilder just nu, solen, grönskan, våren, allt sprakar. Jag får gå in i webbvyn och göra det den vägen istället. Idag var planen att hänga kring Göteborgsvarvet men av olika anledningar landade vi i ett köpcentrum istället. Tror att det var rätt bra ändå, det var väldigt varmt i solen och hade nog kunnat leda till att både jag och barnen hade drabbats av solsting.


Men kvällen tillbringades på gården med "grillning", inom citationstecken eftersom jag inte orkade grilla utan sprang upp till lägenheten och stekte burgarna istället, det gick minst lika bra. Den här helgen är Cyklisten bortrest så det är till att rationalisera lite emellanåt och inte slå knut på sig själv i sin önskan om att skapa en härlig stämning. Särskilt eftersom det oftast leder till motsatsen. 


Så fort barnen har somnat ska jag plantera på balkongen med någon mysig bok i öronen, kanske med en GT bredvid. Tycker varje gång att jag har köpt den sista blomman men landar av någon anledning alltid i att det nog behövs bara en till. Idag skulle jag bara köpa en säck jord men kunde inte motstå solrosorna så de fick också följa med hem). 




Inga kommentarer:

Från det man längtat efter till något annat

Det är en puckel som är jobbigt att ta sig över, övergången från högsommar till sensommar. Den känns fysiskt, min motvilja mot mörkret, tank...