lördag 12 december 2009

Finland-style

Nu har jag haft mitt första besök, J och J stannade i London i en vecka och bodde hos mig halva tiden. Det har varit intensivt och riktigt kul. En välbehövd paus från pluggande som jag tyvärr får så lov att ta tag i igen. Men knappast idag.

Igår var jag på en julfest vid SSEES, School of Slavonic and East European Studies. Massor med god (spetsad) glögg och några pinsamt dåliga försök till att prata finska. Hade dock nästan glömt bort att festande Finland-style också oftast innebär krabbis Finland-style. Så idag blir det nog mest slötittande av Heroes och SVT-Play och kanske veckans sista dos av skräpmat. Om en dryg vecka blir det Finland-dags på riktigt.

Annat som vi har hunnit med den här veckan: skridskoåkning vid en rink utanför Tower of London, lite shopping på Oxford Street, regnigt besök till Camden, samt middagar, middagar, middagar.

Inga kommentarer:

Iskall vår

Det finns inte så mycket att säga om februari, det var en månad som gick fort, den var bättre än januari (krävs iofs inte mycket för att lyc...