onsdag 16 december 2009

Snökaos och lättnad

Idag har det varit juligt i London. Snön har hittat hit och den förvirrar folk och fä till den grad att föreläsare tappar tråden och stirrar gapande ut genom fönstret. Dagens vegetariska lunchalternativ bestod av något som påminde om morotslåda och de distignerade herrarna som serverade var iklädda tomtemössor. Och jag är klar med alla mina uppsatser. Nej vänta, jag menar:

JAG ÄR KLAR MED ALLA MINA UPPSATSER!

Visst, det krävs vissa finputsningar och lite stavningskontroll här och där men i stort sett är jag klar. Sju uppsatser på fem veckor känns som något jag definitivt kan dunka mig i ryggen för (även om precis alla andra studerande här har samma arbetsmängd). Snart ska jag träffa mina kaffekumpaner A och O vid ett café i Covent Garden. En filmvisning och en föreläsning var och sen har jag jullov på riktigt.

Inga kommentarer:

Iskall vår

Det finns inte så mycket att säga om februari, det var en månad som gick fort, den var bättre än januari (krävs iofs inte mycket för att lyc...