måndag 7 juni 2010

Best of Brighton

Havet var tyvärr inte så inbjudande

Att åka till Brighton på försommaren när man är lös och ledig är nog något jag kan rekommendera. Efter några timmar konstaterade jag och E att människorna i staden var väldigt avslappnade och det var en känsla som definitivt smittade av sig. Staden är tillräckligt liten för att man ska kunna promenera mellan de intressantaste områdena men samtidigt tillräckligt stor för att ha en drös restauranger, caféer och mysiga små butiker. Jag tyckte också att det var en bättre stad att sitta och titta på människor i än London, kanske för att det är så folktätt och stressigt i London.

De bohemiska North Laines

Här bestämde vi oss för att vi skulle vilja bo, också nära North Laines

I The North Laines hittade vi flera pyttesmå gränder där det hördes trumpetspel från lägenheterna och där folk stod i sina små trädgårdar och hängde bland rosorna. Det var även ett bra område att fönstershoppa i, eftersom vi åkte på en söndag så stängde butikerna ganska tidigt men det var ändå mycket folk som strosade omkring i stan.

Vid förvaringsskjulen längs med strandpromenaden hängde de hippa kidsen

Katterna tyckte om mig
Många bra restauranger i The Laines

Brightonska tanter följer intresserat med...

... demonstrationen som plötsligt dök upp ur ingenstans

Det känns också bra att veta att det finns en annan stad än London (och samtidigt så nära London, tåget tar lite på en timme) dit jag vill återvända. Jag skulle gärna tillbringa en vecka i Brighton med att promenera omkring mellan olika matställen, lyssna på gatumusikanterna, gå på öl och sitta på stranden och titta på människor.

2 kommentarer:

Hannah sa...

underbara bilder. gillar särskilt demon from nowhere!

Nina sa...

Jo det var fint, de dök verkligen upp från ingenstans!

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...