måndag 14 juni 2010

Hemma bra och sommarpaus

Jag har varit hemma i två dagar och det känns förvånansvärt okej. Kanske kommer reaktionerna senare, kanske kom de innan jag åkte. Men på sommaren är allt liksom på ett bra sätt så bevarat från tidigare att det är enkelt att glida in i den tillvaron.

På fredagen flög jag alltså till Helsingfors där jag övernattade hos släktingar och på lördagen tog jag tåget upp till Jakobstad. Det råkade vara Föusjazz* samma kväll och det var ett bra välkomnande. Jazz och skvallrande med T och varma smörgåsar och då gjorde det inget att det ösregnade.

Nu tar Londonina sommarpaus. Säkert med undantag från några enstaka inlägg, men ändå. Nu ska jag försöka landa i den Österbottniska försommaren så att jag kan börja tänka på nästa projekt som heter Göteborg. Och det lär ni nog få höra om här så småningom.


*Föusjazz = gratis och professionell jazz i ett fähus i Larsmo. Kan det bli bättre?

Inga kommentarer:

Iskall vår

Det finns inte så mycket att säga om februari, det var en månad som gick fort, den var bättre än januari (krävs iofs inte mycket för att lyc...