onsdag 4 augusti 2010

Magisk talföljd?

Plötsligt märker jag att jag snart ska flytta. Om tre veckor. Och jag har inte ännu packat upp min London-kappsäck helt och hållet. Och jag funderar över vad kvadratmetrar kan berätta om en människas utveckling, för mig gick de först uppåt ganska stadigt men den senaste tiden har de börjat åka allt mer av och an. Det började med 18 kvadrat. Sen blev det delade dryga 60 kvadrat. De byttes så småningom ut till egna 28 kvadrat och i år har jag bott på cirka 10 kvadrat. Nu kommer jag att vara tillbaka vid 18 kvadrat. Är någonslags cirkel sluten på något sätt? Eller har jag bara gått bakåt i utvecklingen?

2 kommentarer:

Jessica sa...

men man får extra coolness-poäng av utlandet, 10 för London och 5 för Göteborg! räkna om din kalkyl!

Nina sa...

Nämen det var ju bra. Coolness-poäng är ju alltid trevligt. ;)

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...