måndag 30 augusti 2010

Kaotiskt men bra














Detta har hänt:

Jag har tillbringat min första natt i Svea Rike. Jag har fått ett lånekort till Universitetsbibban. Jag har suttit på utisinfo med M och undrat varför. Jag har träffat instens utiskoordinator och hunnit prata lite gradu. Jag har promenerat omkring med M och om och om igen tänkt hur knäppt det känns att vara här. Jag har tänkt att det känns mer dramatiskt att komma hit än när jag åkte till London eftersom Göteborg är en för mig helt främmande stad. Jag har sovit gott på Ms madrass. Jag har druckit kaffe på tre olika ställen. Jag har tänkt "och dom säger att det regnar mycket i London!" och stått med för svaga glasögon på centralstationen och insett att jag har fel nummer till M. Jag har träffat L från London och blivit glad över att en bit av förra året ännu finns med.

Detta har inte hänt i denna ordning. Men så ser det ut inuti mitt huvud just nu. Imorgon ska jag ta mig an Skatteverket.

2 kommentarer:

Jessica sa...

Ja, regnet. Fast det regnade endast en gång under mina första tio dagar där, så jag hade tur. så även alla mina besökare som inte såg skymten av något regn, förutom min familj.

Dramatiskt det där med tfn-numret, men bra att det fixade sig!

Nina sa...

Jo, kände mig en aningen bortkommen om man säger så. Svaga glasögon i kombination med ny stad rekommenderas heller icke.

Iskall vår

Det finns inte så mycket att säga om februari, det var en månad som gick fort, den var bättre än januari (krävs iofs inte mycket för att lyc...