lördag 19 mars 2011

Mymlor om våren


6 kommentarer:

Jessica sa...

Hihi, vad trevligt!

Och ÅH vad vårigt, här SNÖAR det! Gaah!

Josefine sa...

Vad fin du är!

Anonym sa...

Om man står på östra åstranden i Åbo, någonstans vid Martinsbron, och tittar mot Martinsbacken, sticker väderkvarnens vingar upp som två öron bakon femtiotalshöghuset på strandgatan.
Som muminöron i "Vad tror du hände sen?".
Därför kallade vi huset för Muminhuset då jag var liten.
Pappa

Nina sa...

Jessi: ja, plötsligt börjar man liksom se sig omkring och upptäcker en massa spännande saker.

Josefin: tack!

Pappa: lustigt, det har jag inte tänkt på trots att jag nog borde ha kunnat se de, måste kolla nästa gång jag är i Åbo!

Temumriken sa...

Vad fint med vår, efter fem månader med konstant snötäcke har jag nästan glömt hur marken ser ut.

Nina sa...

Ja, visst är det skönt. Men det kommer fortfarande snööverraskningar här också, som tur smälter de bort väldigt snabbt.

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...