tisdag 30 augusti 2011

När man får nog

Det här med att fundera på framtiden och sånt. Jag har en teori. Jag tror att man kommer lite närmare sanningen (?) om vad det är man borde göra ju tröttare man blir på att höra sig själv mala på om "friheten och studierna bla bla bla" och "studiestödet och bla" och "var ska man bo bla bla och göra bla bla" och "man har ju inga pengar bla bla". 

Jag säger definitivt inte att jag har kommit till den punkten ännu men jag börjar förstå att folk gör det. Att de i något skede inser att det finns mer spännande ämnen att fylla tomrummet mellan två människor med än den där ovissheten. Men som sagt, än så länge är det ett hett samtalsämne i min värld.

För den som har missat det kan jag berätta att jag snart ska åka tillbaka till Göteborg där jag ska läsa en magister i vetenskapsteori. Fråga mig inte varför, men så är det. 

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...