onsdag 12 september 2012

Sverige runt

Som de goda invandrare vi är (för det är vi ju, invandrare alltså, har ni tänkt på det?) försökte jag och Hanna idag lära oss lite mera om vårt nya hemland. Jag bor nämligen alldeles nära ett utomordentligt loppis där man bland annat kan fynda spel - och bäst av allt - gamla spel! Låt mig därför presentera:

Sverige runt heter spelet. Se så trevlig de har det, 80-talsfamiljen på asken.
Lite som en svensk imitation av Afrikas stjärna, men med massor av konstiga 
frågor som man inte kan svara på.

"Var fan ligger Värmland?" Hanna försöker ordna sina besöksorter 
i rätt ordning.

I det stora hela en positiv överraskning, förutom några märkliga regler som vi helt enkelt struntade i. Nu vet jag i alla fall att det finns ett ställe i Sverige som heter "Stöllet". Det är mer än vad jag visste i morse.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...