onsdag 26 september 2012

Bokkaos

Nu är den här, den stora, kaotiska Bokmässan. Jag är inte så hemskt bra på mässor egentligen, jag blir väldigt stressad av att det finns så mycket program och trivs inte heller så bra i stora folksamlingar. Men. Att gå som frilansare tror jag blir en helt annan grej, det är mycket lättare att ha några konkreta uppdrag. Sen tror jag att jag mest såsar omkring på måfå resten av tiden. Jag lär väl också få ett och annat tips av Jessi som borde ha landat i Göteborg för bara några minuter sedan. 

Imorse gjorde jag mitt första riktigt tidiga morgonskift på nya jobbet, eller ja, nu började jag faktiskt senare än vad jag kommer att göra när jobbet börjar på riktigt, men ändå. Det är väldigt ovant att avsluta arbetsdagen samma tid som jag normalt brukar komma igång, men det är ganska skönt på något sätt. Jag gissar att det bara gäller att upprätta stenhårda rutiner för sängdags och uppstigning så ska det nog gå hur bra som helst. Även om jag alltså antagligen kommer att stiga upp vid typ klockan tre mitt i natten och äta frukost. Knasigt. 

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...