onsdag 11 december 2013

Överblick

Igår började jag fnula så smått på den obligatoriska årsuppdateringen, det gäller att börja i tid så man hinner tänka igenom hur året egentligen har varit. Varje gång jag gör en sådan slår det mig verkligen hur otroligt bra det är för mig att ha en blogg. En plats där jag kan tömma ut överloppstankar, där jag kan skriva om precis vad jag vill precis hur jag vill. Att det dessutom ger mig överblick över mitt eget liv är dessutom en bonus. Inte för att jag skriver om precis vad som händer i mitt liv alla gånger, men när jag bläddrar tillbaka minns jag ju ändå, allt det där som jag skrev om och allt det där som jag inte skrev om. 

Och jag är så dålig på årsdagar att årets årsdag passerade utan att jag hann reflektera över det, men med tanke på att det känns som att jag nyss började blogga tycker jag att det är lite coolt att jag ändå har hållit på i över fyra år.

2 kommentarer:

Kristin sa...

Att bläddra igenom kalendern i slutet av året för att nostalgiskt minnas allt man var med om är nog något av det bästa som finns. Gjorde det idag och konstaterat att det varit ett helt underbart år, ju! Har dessvärre köpt en väldigt annorlunda kalender för nästa år där det inte finns så mycket plats alls att skriva på, så får se hur det här ska gå, för man vill ju reflektera i slutet av året, som du sa.

Ja, du undrade hur länge jag ska stanna hemma: 2 veckor. Chefen blev nervös när han märkte att min semesterförfrågan gått igenom tidigare i höst. Men det är ju bokat och allt så det är bara att tuta och köra! Kram Nina, må din jul i Götet bli en fin en!

Nina sa...

Vad skönt med två veckor!

Jag har också en annorlunda kalender än jag brukar ha, mycket mindre men ändå med samma layout som de jag brukar ha. Längtar efter att börja använda den, den nuvarande känns så sjaskig.

Ha en jätteskön jul du med Kristin!

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...