tisdag 17 december 2013

Saker jag räknar i juletid

  • Dagar kvar tills julen: sju
  • Strumpor (mina) i lägenheten där jag oftast sover: alltid för få
  • Lediga dagar under julen: ungefär sju totalt (om man är lite välvillig)
  • Så många gånger om dagen jag blir avundsjuk på alla som får ha det så skööönt och vara ledig i hela tvåååå veckor under julen: ungefär sju totalt
  • Antal människor jag ska fira jul med: en
  • Julklappar kvar att hitta på: kanske fyra
  • Kaffekoppar om dagen: minst tre
  • Intresseanmälda lägenheter på Boplats: tio

3 kommentarer:

fivrelden sa...

Jeg virkelig liker lister. De er så fine :)

Sofie sa...

Äh, synd att du inte är i Jeppis i jul. Jag fick en diffus idé om en kombinerad homecoming kids/bokfyllefest under helgen (vi lät alltså bygga en bokhylla i huset och har fyllt upp den ganska bra nu :). Men antagligen är det väldigt mycket smartare att ta det nästa år - är bara så sugen på vuxet sällskap! Ha det fint.

Nina sa...

Haha, bokfyllefest låter hur bra som helst. :) Hade gärna kommit!

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...