måndag 2 december 2013

Zen-måndag


Andra december, så här ser det ut i staden där jag bor. Jag har en ledig måndag, började dagen med frukost och ett långt yogapass. Det var mycket bättre än passet jag var på för ett par veckor sen som mest var som en lång avslappning. Skönt i och för sig, men jag svettas och stånkar gärna när jag yogar. Nu väntar jag på att det här brödet ska bli klart i ugnen, sörplar på kaffe och betraktar två stora högar med smutstvätt. Det är en ledig klämdag mellan två avsnitt med fyra arbetspass i rad, en dag då man inte vill göra nånting storslaget utan fixa och ordna med sånt man inte har hunnit med. 

Sen blir det tidiga morgnar/nätter och cykelturer förbi betande nattkaniner. Och jag håller tummarna för att mina kollegors olika förkylningar inte ska hoppa över till mig, för på fredag ska jag åka till Stockholm och hälsa på syster yster den äldre.  

EDIT: Brödet blev helt sjukt gott, det var verkligen jättelätt att göra i och med att det varken behöver knådas eller ska jäsa. Jag gjorde mitt med torkade fikon, valnötter och lite brödkrydda. Försöker nu behärska mig för att inte äta upp hela brödet.

4 kommentarer:

Kristin sa...

Jag försöker också undvika förkylning. Dessvärre har jag en i kroppen redan. Jag gick till apoteket och frågade efter dämpande droger för jag har verkligen inte tid att bli sjuk nu! Jag har julfester och deadlines i två hela veckor framför mig. Sen flyger jag hem. Där kan jag då vara sjuk bäst jag vill medan räven raskar över risen och tip tap tipetipe tip tap...

Firar du också hemma i år?

Nina sa...

Det är väl lite typiskt också det där med att man sen blir sjuk genast när man slappnar av.

Jag firar i Göteborg i år, skulle ha blivit helt sjukt dyrt att åka hem iom att jag bara hade kunnat vara ledig i ett par dagar. Vi har högsäsong under jul/sommar. Men jag åker sen strax efter nyår istället. Hur länge kan du vara hemma?

Kram!

hani sa...

så vakar bild! skönt med ledig dag. jag ska slappa på fredag när jag är ledig, sen finlandsfest. kram!

fivrelden sa...

Herlig med en rolig mandag. Man trenger de dagene også :)

Iskall vår

Det finns inte så mycket att säga om februari, det var en månad som gick fort, den var bättre än januari (krävs iofs inte mycket för att lyc...