torsdag 15 maj 2014

Undrar

Jag skulle nog dö om jag inte fick skriva.

Jag skrev så i min skrivbok igår. Dramatiskt. Inte så att jag skulle upphöra att andas, men jo. Något där inuti skulle nog dö. Tyna bort, eller: växa sig för stort och spränga kroppens gränser. 

Jag kokar sparris, jag testar att smörja in ansiktet med olivolja, jag har ångest, jag joggar - utropstecken - jag klickar hem något från en webshop, jag köper nya underkläder.

Det bubblar under huden. 
Det är inte sommar än.
Det finns så många som jag saknar.

Om jag sätter upp mitt hår med hårklämmor istället för med snoddar, blir jag en annan då?

Inga kommentarer:

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...