måndag 26 maj 2014

Söndag i Majorna

Det var lite svalt i luften igår, jag vaknade tidigt och var hungrig som en varg. Men höll mig. För ett par timmar senare var det dags för utefrukost. 


Hanna och Sophia fotograferar frukost, jag fotograferar Hanna och Sophia. Mycket bra frukostsällskap! Jag var vid det här laget så hungrig att jag blev tvungen att beställa en extra frukostmacka. 

Efter frukosten strosade vi i sakta mak mot Majorna där det ordnades det årliga Megaloppiset. Solen gassade på så det blev inga bilder av loppisborden, men tro mig, de var många. Jag fyndade två matchande sänglampor och två klänningar för totalt 150 kronor. Inte illa! 


De här två söta fyndade bland annat en bukett ljuvligt doftande liljekonvaljer och en mankka. Vad heter det i Sverige egentligen? Kassettradio?

Man vet aldrig om man ska orka med Megaloppisen eftersom den verkligen är megastor, men i år gick det prima. En utomordentlig söndag!

Inga kommentarer:

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...