fredag 23 januari 2015

Knarkar ljus

Lotta drog till med en fredagslista. Om vardagen som det är så mycket av just nu. Jag listar jag också.

Vad åt du till frukost? 
Äggröra, ostsmörgåsar, fil med torkade bär och rågflingor, kaffe. 



Vad har fått dig att skratta i dag? 
Skrattat tror jag faktiskt inte att jag har gjort, inte rakt ut. Eller, jag kanske skrattade lite när jag tog ut brödet jag har bakat för det blev så fint. Men mer om det en annan gång.

Vad har du på dig just nu? 
En blålila underställsblus i bambu och ett par svarta "jazzbyxor". Det andra plagget är magiskt, för det är ett par byxor jag fick i julklapp när jag gick i åttan. Helt galet att de håller fortfarande. Och de är jazzbyxor utan citationstecken om man ska vara riktigt noga, för så hette de på den tiden.



Hur ser resten av dagen ut? 
Jag skrev precis ett sms åt Cyklisten där jag undrade om vi ska laga mat eller om jag får bjuda honom på någonting ute. Han svarade att jag får välja vilket innebär att det blir alternativ nummer två. Och en öl på det kanske.

Och i helgen? 
Tanken var att jag och en vän skulle gå och se Wild, men det verkar tyvärr som om den är slutsåld. Det betyder att jag inte har några planer. 

Vad är det roligaste som hänt dig den här veckan? 
I tisdags var jag ute och åt fin italiensk mat med bland annat Hanna, dessutom har jag haft fredagskänsla ända sen i måndags. Jobbet har flutit på och jag har känt mig ganska utvilad. Och nu är jag ledig i tre dagar. Rolig vecka med andra ord.



Och det tråkigaste? 
Kommer faktiskt inte på nånting.

Vad dricker du i helgen? 
Kaffe, vatten och öl.

Inga kommentarer:

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...