lördag 28 november 2015

Lillajul

Det finns inte i Sverige, Lillajul alltså. Det finns något som heter Lilla julafton som firas i Skåne dagen innan julafton, men det är ju inte samma sak.

En fin grej med att ha finländska vänner i Göteborg är att det finns flera som vill fira Lillajul, vi brukar göra det riktigt ordentligt genom att göra en massa julmat och sen frossa och hänga. Mycket bra tycker jag! Så idag har jag gjort morotslåda vilket är extra kul eftersom jag och Cyklisten kommer att fira jul på olika håll i år och det har blivit lite av en tradition att göra vårt eget minimalistiska julbord (minimalistiskt främst pga att vi har varit endast två ätande personer på julafton, ej av estetiska skäl).

Så. Gott. Det. Ska. Bli.

Jag har dock insett jag jag är jättekänslig för muskot och lätt blir illamående om jag får i mig ens litegrann för mycket, någon som känner igen sig?

Mvh, skribenten av kanske årets minst intressanta blogginlägg.

2 kommentarer:

julorm sa...

NEHEJ INTE ALLS!!! Hoppas ni hade det jättefint o jättemysigt igår! Tänkte på er. O lillajulen. O maten. O myset. Fick en lillajulklapp av F o blev så glad!

Nina sa...

Vad fint! Det blev jättemysigt, och nu är jag laddad för vår barnvaktshelg. :)

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...