torsdag 7 april 2016

Torsdagshelg - länge sen sist

En sådan här dag har jag längtat efter. Jag började dagen med frukost tillsammans med Hanna, det känns som flera år sen vi var lediga samtidigt på en vardag, och fortsatte den sen med en spontan runda i stan. Ska vi gå ett varv på stora Åhléns? En klassiker som aldrig slår fel. Vi provade snygga tröjor och fula klänningar och jag hittade ett par fina byxor med grönt bladmönster, så otroligt skönt att flumma runt och prata om ditten och datten. 

När vi var på väg hem hörde vår vän L av sig och undrade om vi inte skulle testa ett grekiskt café (hon kommer från Grekland), vi sa JAAA och mötte upp henne och J och satt sedan och rörde lääänge i våra kaffekoppar, som man tydligen ska göra i Grekland. Inte mig emot. 

Regnet har öst ner, jag hade inga planer för dagen, nu är jag hemma och tvättar en tvätt och nu hör jag en nyckel i låset. 

2 kommentarer:

hani sa...

ja så jävla bra dag! ska också blogga om den nu. tack för den! natinati höres o synes ormen!

Nina sa...

Myyys i kvadrat! :D

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...