onsdag 6 april 2016

Vårlistan

Har våren börjat som du tänkt dig?

Det tycker jag, den viktigaste är att den faktiskt har börjat. Med krokusar i parken, pollen i luften, och rensopade cykelvägar.

Hur såg ditt liv ut förra våren?

Jag var rätt så stressad efter att ha börjat en ny tjänst i kombination med för lite personal och många som var sjuka och längtade så ofantligt mycket efter att resa bort någonstans. Jag tänkte väldigt mycket på hur det skulle bli att vara sambo i en etta som inte var min, och hade nog en hel del ångest över hur det skulle kännas.

Hur hoppas du att våren blir i år?

Det känns som upplagt för en rolig vår. Kanske delvis för att jag har jobbet mer under kontroll (peppar, peppar) och väntar på roliga grejor som ska hända där, vilket i sin tur gör att också vardagen känns roligare. Jag hoppas verkligen också att den blir varmare än i fjol, kommer inte ihåg att jag satt utomhus i någon park med vänner en enda gång. Inte acceptabelt. Jag ser även framför mig hur jag och Cyklisten sitter på vår balkong och beskådar trädtopparna med varsin kall öl.



Hur hoppas du att ditt liv ser ut nästa år?

Hjälp alltså, ingen aning. Eller jo, jag hoppas att jag har ska ha möjlighet att hänga mycket med alla små bäbisar som ska födas i min närmaste krets (det lät lite som en sekt)! 

Vad är ditt vårplagg nummer ett?

Frågar man Hanna säger hon jeansjacka, fast jag äger ingen sådan. Så vi kan väl säga att jag jobbar på det. 

Hur förändras musiken du lyssnar på under våren?

Hm, tror inte att den förändras så mycket faktiskt. Jag brukar alltid göra några halvhjärtade försök att komponera sommarspellistor under våren som jag aldrig lyssnar på, kanske för att de sällan innehåller fler än fem låtar...

Har du några särskilda vårprojekt på g?

Inget som jag kan komma på, förutom det ständigt pågående hemmafixandet. Jag har inte sått nånting i år som jag gjorde i fjol, orkar liksom inte riktigt. Däremot har jag köpt en massa krukväxter, så jag får åtminstone försöka hålla dem vid liv.



Vad önskar du dig i vår?

Kanske att jag ska lägga lite mer krut på att göra saker ensam, saker jag njuter av att göra just ensam. Typ gå ut och läsa på en filt på gården, sitta på café och skriva, kolla på någon snyftig film. Jag har känt mig lite stressad över detta den senaste tiden att jag prioriterar bort mig själv framom - eeeh, ja ingenting alls egentligen. Instagram?

Föredrar du våren eller hösten?

Det går ju inte att svara på, vilken idiotisk fråga. Det är så himla olika.

Vem/Vad är din vårförälskelse?

Tidiga morgnar när jag cyklar till jobbet och alla andra sover utom vårfåglarna som skriker ut sin sång och hararna som skuttar runt överallt. 



Tre saker som stoppar vårkänslorna

Jobbstress, kallt väder, planer som grusas.

Har du redan några sommarplaner?

Inte riktigt faktiskt, det känns ganska skönt. Jag vet när jag kommer att ha semester och förstås blir det en vända upp till Öster-/Västerbotten*


*Vilket får mig att tänka på när en kompis till Cyklisten bannade oss på nyår och sa "Om bara Österbotten och Västerbotten slutade hångla så kan vi sätta oss till bords". Haha.

3 kommentarer:

Jessica sa...

Vadå, fem låtar är väl en lista? :P

Hör jag till din halvcreepyga sekt? :*

Jessica sa...

Alltså älskar att Blogspot fortfarande föreslår att jag ska kommentera som Jessica "Nästan Elisabeth i andranamn" A som jag en gång använt :D

Nina sa...

Haha! Fint att Blogspot vet din historia. Klart att du hör till sekten! :)

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...