onsdag 13 april 2016

Utspritt

På jobbet har vi en liten kaffekokare som nästan alltid krånglar till kaffefiltret så att vattnet rinner igenom på utsidan om filtret och gör att resultatet ser ut som svagt te. Det är en sådan besvikelse när man har väntat tappert med sitt kaffesug de där minuterna det tar för vattnet att rinna igenom (eller förbi).
 
Igår var det nästan 15 grader varmt och strålande sol och jag tror att alla hoppas på att den här våren blir varmare än i fjol. Jag längtar efter varma cykelturer, efter att få upptäcka lustiga vägar, till och med efter att få lågt blodsocker och försöka påkalla den mycket mindre blodsockerkänslige Cyklistens uppmärksamhet för att akutstanna och akutäta russin.
 
Jag har klippt mig. Var lite sugen på att klippa lång page efter vissa påtryckningar av vänner, men fegade ur och klippte typ axellångt istället. Lång page är skitsnyggt men who am I kidding - jag använder nästan aldrig några hårprodukter och äger inte ens en plattång, så det hade ändå blivit en längs-med-huvudet-slickad-lång-page.

Idag misstänker jag att jag har druckit aningen för mycket kaffe och min hjärna är simmig efter att ha suttit med olika varianter av ett sommarschema i ett syrefattigt kontor.

Vad jag längtar efter? Antagligen detsamma som ni längtar efter. En varm dag, att lägga mig raklång i skuggan och lyssna på världen.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...