fredag 28 oktober 2016

Vardagsveckan

Måndag: En vanlig arbetsdag, rätt måndagig måndag. Gick en kort promenad under lunchen, jobbar ju inne i stan för tillfället och älskar att det finns fler alternativ under lunchrasten än att gå ner i flygplatsbunkern/luncha på en hamburgerrestaurang! Höstlöv! Frisk luft! Glatt folk som lunchar!

Tisdag: Nu är det som så att jag har lagt mig till med en ny vana, nämligen att jogga. Trodde aldrig att jag skulle börja tycka om att göra det eftersom jag har testat ibland och alltid avskytt det. Men i våras började jag gå promenader där jag tog ett skutt här och ett skutt där och så småningom allt fler skutt inpå varandra, och nu joggar jag ungefär två gånger i veckan om jag hinner. Största orsaken till att jag kom igång med detta är att det ligger ett långt motionsspår precis utanför vårt hus, det ringlar sig igenom en jättefin skog och att hänga där är en perfekt motvikt till allt annat i livet. Så ja, det gjorde jag i tisdags efter jobbet. Plus åt en avancerad nudelsoppa som krävde flera olika moment men som blev jättegod! Meckig matlåda dock...

Onsdag: Minns inte så mycket av denna dag, märkligt eftersom det var i förrgår. Jag hade nog en ganska bra dag på jobbet tror jag. Och sen fick jag uppenbarligen minnesförlust.

Torsdag: En spännande dag! För igår var det dags för mitt första författarevenemang på nya jobbet, och det blev som tur väldigt lyckat! Glada och nöjda gäster och glada och nöjda kunder, vad mer kan man önska sig? 

Fredag: Idag har jag en kort dag eftersom gårdagen var väldigt lång, jag ska verkligen försöka kliva upp ur soffan och göra lite yoga strax eftersom jag känner att mina axlar klistrade fast sig vid öronen igår. Det blir lätt så för mig om det finns en social anspänning och jag är fokuserad på att vara väldigt trevlig och belevad mot folk jag inte känner. Efter yogandet ska jag ta en dusch och äta lite lunch, och efter jobbet väntar AW med Hanna

Helgplaner: Imorgon ska jag och Cyklisten köpa en kaffekokare som vi ska ge åt oss själva i julklapp. På söndag åker jag till Stockholm inför en jobbgrej på måndag och då får jag äntligen träffa min lilla systerson igen! Han var bara tre veckor gammal (!) när jag träffade honom sist, nu är han ju värsta tonåringen på två och en halv månad, jag tänker mig att vi typ ska diskutera det amerikanska presidentvalet. 

Summa summarum: Mycket bra vecka! Fick dessutom veta att Jessi kommer hit på besök inom kort! Plus att jag läser en bra bok, Elizabeth Gilberts Alma Whittakers betydelsefulla upptäckter.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...