måndag 6 mars 2017

På gång i livet

Det är en måndag till i livet och igår kväll började det snöa så tankarna om vår får vänta. Lite. Men vi är ändå så nära att jag inte tänker bry mig om att det kommer att sprätta upp snö på mina byxben när jag cyklar, och lite fint är det faktiskt när det blir så ljust. Samtidigt: i helgen såg jag (växande) snödroppar i en trädgård när jag var på promenad. 

Vad mer är på gång i livet? Det känns som en skön vår. Jag känner mig fortfarande lite folkskygg och har inte riktigt lust att hänga ute bland en massa människor, tror att det beror på att det går en hel del energi till att vara så social på jobbet. Men det känns faktiskt ganska okej. Jag tänker, joggar i skogen, och umgås med Cyklisten. 

En rolig grej: en resa är bokad till hösten. Inte jättelångt bort men en helt annan natur, berg och gröna skogar. Det är första gången jag sparar en semestervecka till september och det känns riktigt kul. Det kommer att bli lite tidigare semester i år än vanligtvis, så det kändes som om jag behövde stötta upp med nånting på hösten för att inte bli för deppad av att ledigheten tar slut redan i juli. Dock tidig semester på grund av två bröllop som jag ser fram emot väldigt mycket!

Tidigare i morse var det snabba beslut om var middagen ska ätas på fredag då jag och Cyklisten firar fyraårsdag. Shit, vad fort tiden går. Nu väntar en vecka med flera viktiga saker som ska göras, som t.ex. att lyssna på Karolina Ramqvist med en god vän efter jobbet på kvinnodagen. 

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...