fredag 1 december 2017

Äntligen december

Vissa börjar julpynta redan i oktober, flera av mina grannar till exempel, det är absolut för tidigt tycker jag. Jag kommer inte att lägga upp något pynt riktigt ännu, men det är ändå så skönt att det äntligen är december och på ett sätt kan jag förstå grannarna. Äntligen har man något att sikta mot! Även om november gick skrämmande fort i år är det en månad som bara liksom segar på utan mål och mening.

Idag är jag ledig, mina lediga fredagar är det bästa jag vet. Det finns inga krav på att man ska göra nånting särskilt, det går bra att bara skrota runt hemma, lyssna på musik och ta en påtår. Det behövs några sådana dagar ibland.

Vad mer? Jag knåpar på ett inlägg om årets läsning, och försöker också få ihop något om året som har gått. I helgen väntar jobb och antagligen väldigt mycket folk som ska julhandla, det är så kul att jobba under den här perioden! Stressigt och mycket folk visst, men alla är på så gott humör och myser runt och vill prata med en om årets bästa böcker. Hoppas att ni har en skön fredag!

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...