fredag 23 februari 2018

8 saker jag längtar efter just nu

- Doften av vår och att springa i skogen och se hur det blir grönare och grönare för varje dag. Det känns något avlägset just nu när snön ligger kvar på marken (ovanligt för denna stad) och termometern visar minusgrader

- Mitt syskonbarn! Han verkar så himla skojig just nu och har lärt sig säga massor av nya ord, vi håller på och försöker få till en Stockholmshelg så att vi ska få hänga med honom ordentligt och inte bara som jag har gjort de senaste gångerna, svept in och ut i samband med jobb i huvudstaden.

- En riktigt stor och god hotellfrukost! Jag kan närmast se den hägra i maj då jag antagligen bor en natt på hotell i samband med en jobbgrej, i övrigt inga resor inplanerade just nu.

- Att komma fram i telefon till försäkringskassan, har nu köat i över 20 minuter... effektiv tidsanvändning i alla fall, både bloggar och löser korsord samtidigt. 

- Påsken, eftersom jag kommer att vara ledig i hela fyra dagar. Jag har noll planer och hoppas mest på lugn och ro och kanske någon utflykt.

-  Kvällen! Det är fredag, alltså är det På spåret-kväll! Jag var sjukt irriterad på programmet för någon säsong sedan för jag tyckte att det bara var ordvitsar i alla frågor vilket inte alls är detsamma som en frågesport, det verkade inte spela någon roll vad deltagarna kunde så länge de kunde Luuks och Lindströms humor. Men nu är det ju så bra igen! Och jag har tänkt laga portobelloburgare och merguezkryddad ugnspotatis (typ franskisar med en massa massa kryddor) för att lyxa till det lite inför min kommande jobbhelg.

- Biblioteksbesök! Jag ska hämta ut en reserverad bok idag och ska bara strosa runt och njuta. Jag är ganska dålig på biblioteksbesök just nu eftersom böcker är så lättillgängliga på jobbet.

- Att det ska börja synas, någonstans på kroppen, att det inte är bara jag som tar plats där längre 


Lista snodd från Emma Sundhs blogg.


2 kommentarer:

linnea p. sa...

Oj wow! Stort! Gratulerar! Hoppas du fått må bra och att en bebibump uppenbarar sig snart!

Nina sa...

Tack! Jag har haft turen att må väldigt bra hittills. :)

Iskall vår

Det finns inte så mycket att säga om februari, det var en månad som gick fort, den var bättre än januari (krävs iofs inte mycket för att lyc...