torsdag 8 februari 2018

Vinter


Det var minst sagt bra väder när vi var i Jakobstad i helgen, -12 grader och strålande sol. Den sortens väder jag längtar efter i de gråkalla Göteborgsvintrarna, här är det ungefär samma väder från november till och med mars - fuktigt, blåsigt, och grått och runt +2 grader. Det var skönt att inte ha en enda inbokad programpunkt, utan att få ta det alldeles lugnt och göra vad som föll oss in. Vi hann ändå med att träffa alla vi ville träffa, både vänner och familj, utan att det blev det minsta stressigt. 

Idag är det redan den 8 februari vilket bådar gott för denna avskyvärda månad! Måtte den gå fort, säger jag bara! På jobbet är det här också en väldigt seg period, inte så mycket kunder och folk på stan, människor reser bort till varmare trakter, och man får snällt hålla sig sysselsatt med att damma hyllor och liknande. Men det finns som tur ett och annat i vardagen som gör att saker och ting känns ovanligt otrista för tillfället, lite planer som smids, kan man kanske säga. I fjol minns jag dessutom att jag satt på (den inglasade) balkongen i bara t-shirt alldeles i slutet av februari, så kanske, kanske, kan man småningom till och med börja drömma om våren.

Inga kommentarer:

Den senaste tiden

Det har varit några bra veckor med bättre balans, eller så är det bara ljuset och den begynnande våren som trots bakslag ju kommer. Jag tänk...