lördag 28 april 2018

Processen

Jag förstår att jag är långt ifrån ensam med den här erfarenheten, men herregud vad hemskt det är att fylla i saker till Försäkringskassan! Jag ska söka om det som i Sverige heter "graviditetspenning" som man kan få sista tiden innan barnet föds om man har ett tungt jobb, jag står ju hela dagarna i butiken och klättrar på stegar och lyfter tunga grejor och har mig, så jag hoppas verkligen på detta. Men att fylla i ansökan?
 
Gjorde om den typ sju gånger eftersom det inte gick att avsluta hela proceduren då sidan hängde sig, och när jag äntligen lyckades upptäckte jag i efterhand att jag hade fyllt i två av uppgifterna fel.
 
Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.
 
Och då har jag inte ens börjat försöka kolla på föräldraledighetsansökan ännu. Give me strength.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...