fredag 18 maj 2018

Sommarlistan

Jag tänker som Ellen, är det så här varmt kan man faktiskt göra en sommarlista redan nu!

Vilka tre saker börjar du tänka på när du hör ordet "sommar"?

Att dricka kaffe i skuggan en solig dag, frihet, värme.

Kommer du att jobba i sommar eller ha semester?

Jag kommer att vara ledig hela sommaren! Först förhoppningsvis graviditetsledig, sedan semester. Det känns helt overkligt.

Vad gör du helst en ledig kvälll?

Cyklar iväg till någon strand och simmar. Det händer inte så ofta i verkligheten, men jag hoppas på fler simturer i år än i fjol. Jag sitter också gärna ute på verandan på villan och äter kvällssmörgåsar och dricker en öl i kvällssolen.


Vad är enligt dig den ultimata sommarmaten?

Jag älskar all slags plockmat året om, och på sommaren passar det ännu bättre! Innehållet kan vara lite vadsomhelst, men gärna en blandning av varma och kalla grejor och gärna många såser och röror. Mums!

Vad är ditt favoritställe att vara på under sommaren?

Det är ju som alltid släktvillan i Fäboda. Men tycker också om att vara på tumanhand med Cyklisten och hitta på olika äventyr i form av att besöka underliga lokala turistmål. 

Ett fint sommarminne?

Någon av alla de sommarkvällar när jag har suttit och pratat med mormor, under gymnasietiden/studietiden bodde vi ofta tillsammans (plus med många andra släktingar) nästan hela somrarna, det är en tid jag värdesätter så mycket för det kändes som om vi lärde känna varandra på ett helt annat sätt. Så fint att kunna ha en sån relation till sin mormor!







Finns det någon låt som du förknippar med sommaren?

Vet inte om jag ska säga tyvärr, men Boys of Summer av Don Henley som spelades väldigt frekvent av olika (halvdåliga) trubadurer i stan under tonårstiden. Den låten verkar ha satt sig i mitt sinne for life. Älskar också alla fina sommarpsalmer som man sjöng vid skolavslutningarna, det var en så magisk tid när man övergick från skola till sommarlov.

Vad är fem saker du vill hinna göra i sommar?

Det största är något som jag inte har skrivit om alls än eftersom omständigheterna fortfarande är något oklara, men nummer ett är definitivt att flytta till Umeå. Så fort alla detaljer börjar lösa sig ska jag skriva mera om det, men planen är att flyttlasset ska gå i början av juli. Sen vill jag gärna hinna ta det lugnt och landa för att få tid att fokusera på den ännu större grejen som väntar i slutet av sommaren, nämligen förlossningen. Tänker väl egentligen att det kan få räcka med två punkter, flytta till en ny stad och föda barn känns som lagom med projekt.



Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...