lördag 16 juni 2018

Låda för låda

Jag sitter i soffan intill vår nya mellanvägg mot köket, eller okej, det är en vägg av flyttkartonger, det är inte så att vi har renoverat lägenheten direkt. Det känns så skönt att ha kommit igång med packandet.

Det är konstigt nog som om den här flytten har gett mig ny energi. Samtidigt som jag måste lägga mig på golvet med fötterna uppe på en fotpall emellanåt för att jag blir så trött i ryggen och höfterna. Kroppen må det vara lite si så där med, men hjärnan är i varje fall på topp än så länge. För en liten stund sedan fixade jag en "dejt" tills imorgon med tre potentiella barnvagnskandidater som finns till försäljning på Blocket, och tidigare i veckan grejade jag med allt från hemförsäkringar till adressändringar.

Med det sagt så längtar jag ändå ofantligt mycket efter att åka med färjan över från Umeå till Österbotten. Jag längtar efter den bekanta horisonten, gräsmattan, ljudet av dörren som smäller på ett alldeles särskilt sätt, lukten kläderna får när man sover i lite halvmögliga utrymmen. Så länge bebisen inte får för sig att göra entré i förtid ser jag en sommar med väldigt få måsten framför sig, och det känns så välbehövt.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...