fredag 15 juni 2018

Hungrig hela tiden

Klev upp klockan fem i morse samtidigt som Cyklisten som skulle iväg på jobb, och har nu lyckats jobba av mina fem kontorstimmar som jag hade bestämt mig för att göra hemifrån. Och klockan är elva! Så väldigt skönt. Om ett par timmar ska jag träffa en gammal kollega och kompis på lunch, sen tror jag bestämt att jag ska köpa mig ett gäng trosor eftersom det börjar bli lite si och så med att få på sig mitt ordinarie sortiment. 

Jag inser att jag nog är den enda som tycker att detta är intressant, men igår när jag tog blodprov undrade barnmorskan om jag kanske hade skippat frukosten för mitt blodsocker var så lågt. IN YOUR FACE, alla som påstår att jag minsann inte kan bli så hungrig som jag verkar bli en timme efter frukost. Jag har alltid vetat att jag har snabb ämnesomsättning, men jag misstänker att man lätt kan tro att det bara är en undanflykt för att jag ska få äta något hela tiden. Jag hade alltså ätit en helt normal frukost två timmar tidigare.

Jag önskade nästan att hon hade skrivit ner det på ett papper så jag fick rama in det och hänga det på väggen, vet inte hur många gånger jag och Cyklisten har varit på språng och jag har försökt kämpa mig igenom timmarna mellan frukost och lunch eftersom han inte verkar den minsta gnutta sugen på att äta. Ska sluta med det nu! 

Gäller dock att klara sig fram tills om två timmar då jag har min lunchdejt...

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...