fredag 22 juni 2018

Dansa med babyn

Babyn lever loppan där i magen, slår kullerbyttor, har hicka, testar olika yogaposer (?), sparkar och boxas. Det är soligt idag, men blåsigt, och vår planerade sitta-på-gården-midsommar blir nog en sitta-inomhus-hos-kompisar-midsommar. Eftersom alla är trötta inför stundande semester och ingen riktigt orkar engagera sig bestämde vi igår att vi äter vår midsommarmat på olika håll och sen sammanstrålar på eftermiddagen/kvällen för lite hederligt häng. 

Det känns faktiskt som en riktigt skön lösning. Egentligen tycker jag inte att midsommar är midsommar om jag inte är ute i naturen, så här i stan känns det lika bra att göra på det sättet. Jag har handlat lite olika sillsorter, nypotatis och jordgubbar, och tänker att det får räcka. 

Cyklisten är uppe och rensar på vinden och jag har inte yogat på över en vecka, så tror att jag ska testa ett pass för tredje trimestern som verkar lite lugnare och mindre svettigt än det pass jag brukar göra. Om någon annan gravid läser detta kan jag tipsa om att söka på "yoga för foglossning" på youtube, finns ett tvådelat pass där som är jättebra. Varning för extremt dåligt ljud dock, men struntar man i det så är det ett vettigt svettpass där ingen pratar om att man ska "dansa med sin bebis" (som de gjorde i det första gravidyogapasset jag testade, så inte min grej). 

Jo just ja, nu har jag slutat på jobbet för minst ett år framåt. Fattar ingenting. 

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...