onsdag 20 juni 2018

Nedräkning

Hur förbereder man sig på att man ska vara ledig i ett år? På att den sista arbetsdagen innan sommarledigheten är den sista arbetsdagen på så oöverskådlig tid att det inte ens går att föreställa sig? Det samtidigt som man ska flytta till en helt annan stad i en annan del av landet.

Jag kanske har svaret på det om en månad, kanske om ett år. Men det känns väldigt konstigt att jag jobbar min sista dag imorgon. Visserligen börjar min ledighet inte officiellt förrän på måndag, så helt kan jag inte koppla bort mig än (och det hade knappast gått så fort även om jag hade kunnat). Nästa vecka flyttar vi, sen är framtiden liksom helt öppen. Vet inte när jag senast hade en sån känsla. 

 

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...