söndag 19 augusti 2018

Söndag

Idag fick jag grepp om dagen vilket inte alltid är fallet just nu. Jag och Cyklisten gick en långpromenad i skogen efter att vi hade ätit frukost och sen bakade jag bröd, ikväll ska vi gå på bio (vilket vi nästan aldrig gör). Jag har dock taktiskt nog valt plats närmast gången så jag ska kunna smyga på toa utan att störa hela salongen... 

Det känns som om det håller på att slå om till höst nu även om det fortfarande är tjugo grader ute, luften är mycket klarare och det blåser väldigt hårt. I år tycker jag inte ens att det är vemodigt, sommaren har varit så otroligt fin (och jobbig pga hettan) att jag verkligen inte kan tycka något annat än att det är okej att det blir höst. 

Men väldigt konstigt att inte alls ha några begrepp om vad hösten kommer att innebära.

Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...