onsdag 22 augusti 2018

Att fylla dagarna

Måste ändå vara bästa timingen att skicka sin mobil på reparation precis samtidigt som man väntar på att börja föda barn? Har fått låna en mobil av min svärfar, så kan fortfarande ringa och messa och surfa, men den har så litet lagringsutrymme att det inte går att ladda ner några appar. Jepp, jag kunde kanske ha väntat några veckor till, men samtidigt vet jag att det inte hade blivit gjort då. Jag får väl ladda batteriet till min digikamera (när använde någon det ordet senast?) helt enkelt. 

Idag är en något planlös dag. Det är lätt att bli passiv och isolerad i lägenheten i och med att varken jag eller Cyklisten har jobb att fylla dagarna med, vilket också innebär att vi försöker hålla lite i pengarna, annars hade det varit lätt att bara gå ut och äta eller gå på bio eller något liknande. Vi försöker boka in någon form av program varje dag, igår var det att cykla till ett loppis och besöka svärföräldrarna. Men på dagens lista står endast "handla mat" och "Nina fixa telefon".  

Jag inser att jag säkert kommer att se tillbaka på den här tiden med längtan sen när dagarna fylls av skrik och blöjbyten, men det är liksom inte till någon jättestor hjälp just nu. 

Inga kommentarer:

Iskall vår

Det finns inte så mycket att säga om februari, det var en månad som gick fort, den var bättre än januari (krävs iofs inte mycket för att lyc...