söndag 26 augusti 2018

Söndag

Det känns lite som om varje inlägg borde börja med "nej, ingen bebis ännu", jag vet ju precis hur det är när någon man känner snart ska värpa sitt ägg (?), man vill liksom messa och fråga flera gånger om dagen men vet samtidigt att man inte borde störa och stressa. Jag tänker att det kanske blir ett septemberbarn ändå, men i får väl se.

En bra sak med denna väntan är i alla fall att det får mig att blogga. För något ska man göra med den här tiden som är som ett gummiband som spänns och spänns utan att man vet när det ska släppa eller gå av. 

Idag känns som en väldigt grå söndag, det känns både skönt och lite rastlöst. Hittills har jag ätit frukost, sovit en timme, börjat på ett 1000-bitarspussel samtidigt som jag lyssnade på Sara Danius sommarprat, skypat med syrran och ätit lunch. Och läst lite. Hittills i augusti har jag läst åtta böcker, jag har en trevlig bibbahög som jag betar av, det blir en del mitt-i-natten-läsning mellan mina hundraelva toalettbesök, ganska mysigt att ligga och läsa en stund medan världen sover. Just nu går jag upp och kissar typ varannan timme under natten, det är så klart lite irriterande, men med tanke på att jag inte har sovit en hel natt sen april (!) börjar jag bli ganska van. 
Vad mer då? Ja, nu gäller det bara att hitta på något att fördriva resten av dagen med...




Inga kommentarer:

Ett hopp till en vår

Det är som det brukar vara, månaderna segar sig fram tills de inte gör det, tills de tar ett skutt och barnet plötsligt frågar när är det so...